Annonsering på LinkedIn er svært effektivt hvis du ønsker å nå ut til spesifikke bransjer/stillinger. I skrivende øyeblikk blir to nye Linkedin-profiler registrert hvert eneste sekund, ifølge selskapets egne tall. Tjenesten har mer enn 610 millioner brukere over hele verden. I Norge har i underkant av 1,2 millioner nordmenn profil på tjenesten, viser ferske tall fra Ipsos.
Hvorfor annonsere på LinkedIn:
Annonsering på LinkedIn gir deg muligheten til å nå ut til beslutningstakere, og til personer innenfor gitte bransjer, utdannelser og stillingstitler. Annonsene kan bidra til å øke synligheten til bedriften.
LinkedIn gir en rekke valgmuligheter når det kommer til format på annosen: Sponset innhold: Dette formatet kjenner du nok igjen fra både Facebook og Instagram. Linkedin gjør det mulig å spre innholdet ditt til langt flere ved å betale for distribusjon. Det sponsede innholdet vil da dukke opp i nyhetsfeeden på Linkedin hos din utvalgte målgruppe.
Tekst- og videoannonser: Skriv eller film ditt budskap og nå ut til både gamle og nye kunder. Disse annonsene kan dukke opp flere steder på Linkedin, blant annet i høyremargen.
Sponset InMail: InMail er Linkedins innebygde kommunikasjonsplattform der hver enkelt bruker har sin egen innboks, ikke ulikt en e-postklient. Ved hjelp av Linkedin-annonsering kan du sende en melding direkte til denne innboksen til utvalgte brukere. Denne funksjonaliteten bør brukes med omhu slik at ikke ditt innhold og budskap oppfattes som spam. Gjør du det derimot riktig ved blant annet å bruke tid på å skreddersy budskapet til hvert enkelt kan du oppnå svært høye konverteringsrater.
HVORDAN KAN DIGIFRIEND BISTÅ MED LINKEDIN ANNONSERING?
Digifriend kan hjelpe til med å lage effektive og lønnsomme annonser med treffende budskap til målgruppen. Ved å hente ut detaljert statistikk om brukeratferd og konverteringer, kan vårt analyse- og innsiktsmiljø jobbe med å optimalisere og justere annonsene dine løpende.
Comentários