top of page
Sosiale Medier

SOSIALE MEDIER

Engasjer målgruppen din gjennom sosiale medier.

Folk stoler mer på innhold som deles av venner enn av fremmede. Derfor er sosiale medier utmerket for organisk innholdssirkulasjon. Jo flere delinger, kommentarer og likes, jo mer eksponering får du

HVORFOR BRUKE SOSIALE MEDIER SOM DEL AV DIN MARKEDSFØRING?

Et Facebook-, Instagram eller LinkedIn-innlegg kan være ment å lære, promotere, informere eller selge noe. Gjennom sosiale medier får du en unik mulighet til å kommunisere og skape engasjement med din målgruppe. Planlegging er viktig. Hver sosiale medieplattform har sin egen oppskrift for innholdslevering. Kommunikasjonen må optimaliseres og tilpasses hver og en av dem.

 

ANNONSERING I SOSIALE MEDIER

Facebook-annonsering

Instagram-annonsering

LinkedIn-annonsering

 

HVORDAN KAN DIGIFRIEND MEDIA BISTÅ MED SOSIALE MEDIER?

Vi hjelper deg å lage med å sette opp en publiseringsplan som sikrer orden og kvalitet, samt at frister overholdes. Vi administrerer og publiserer innhold i dine sosiale kanaler, samt måler og optimaliserer underveis. Vi bidrar også med innholdsproduksjon. Kontakt oss for et tilbud.

Asset 8.png
Programmatisk Annonsering

PROGRAMMATISK ANNONSERING

ANNONSERING BASERT PÅ TIDLIGERE SØK ELLER MÅLGRUPPEKRITERIER

Du har lagt merke til at annonser vises på nettsteder som vekker oppmerksomhet, spesielt siden du søkte på et relatert søkeord eller emne.

Asset 3.png

På en eller annen måte vil du som bruker utgjøre et annonsemål for annonsørens målgruppekriterier. Dette er det vi kaller programmatisk annonsering. Det er en svært effektiv måte å nå et bredt publikum gjennom flere ulike medier med det ene formålet å påvirke kjøp.

FULL KONTROLL PÅ DINE ANNONSEKRONER

Du har full kontroll over annonsepengene dine. Hver gang noen i den segmenterte målgruppen din går inn på et nettsted som inneholder annonser, finner en nettauksjon sted bak kulissene. Annonsøren som har høyest bud vinner annonseplassen. Målgruppen og budsjettet er forhåndsinnstilt, så hele prosessen tar millisekunder...  Med over to millioner nettsteder og 650 000 apper er det mange steder å treffe målgruppen din. En bannerannonse retter seg mot en gruppe basert på demografi, geografi eller digital atferd. Slike annonser er egnet for å fange oppmerksomhet og bygge en sterkere merkevare.

HVORDAN KAN DIGIFRIEND BISTÅ MED PROGRAMMATISK ANNONSERING?

Vi hjelper deg med å sette opp annonser for målene dine. For at du skal få mest mulig igjen for pengene, sørger vi for å optimalisere og justere annonsene dine underveis. Kontakt oss for et tilbud.

Google Annonsering

GOOGLE ANNONSERING

GOOGLE-ANKONSER

40 000 Google-søk utføres per sekund. Derfor er det stor sannsynlighet for at folk vil se annonsene dine. Annonsering i Google er en veldig effektiv måte å legge trafikk til nettstedet ditt på. Google blir ridderen i digital rustning. Gjennom Googles annonseringsplattform, Google Ads, er det forskjellige måter å annonsere på, og hvert format har fordeler: Søkeannonser vises øverst i Google-søk rett over søkeresultatene når noen søker etter bedriftsnavnet ditt. Slike annonser leder trafikk til nettstedet ditt og fungerer best når personen er klar til å kjøpe. Statistikk viser at 64 % av folk klikker på en Google-annonse når de allerede har bestemt seg for å kjøpe. Det er også en veldig effektiv måte å annonsere på fordi du kun betaler for annonsen når noen klikker på den og lander på nettsiden din.

HVORFOR ANNONSERE PÅ GOOGLE?

Fleksibel – velg format. Vi kan målrette annonsen etter demografi, geografi og digital atferd.

Lønnsomt – du bestemmer selv budsjettet og betaler kun når noen klikker på annonsen din.

Søkbar – du vil være synlig i søkemotoren.

Asset 2.png

HVORDAN KAN DIGIFRIEND MEDIA HJELPE MED ANNONSERING I SØK?

Vi hjelper deg med å sette opp målrettede annonser for å nå målene dine. Vi kartlegger hvilke søkeord som er relevante for din bedrift og setter opp Google Ads-kontoen din basert på resultatene avdekket i søkeordanalysen. For at du skal få mest mulig igjen for pengene, sørger vi for å optimalisere og justere annonsene dine underveis. Kontakt oss  for et tilbud.

SØKEMOTOROPTIMALISERING (SEO)

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å kjenne målgruppen din og hva de ser etter. Det handler om å bli den nettsiden som kommer så høyt som mulig på resultatsiden når noen søker etter produktene eller tjenestene dine. Tusenvis av resultatsider kommer opp i hvert eneste søk, og ingen ønsker å vises på side 50 eller 500. Målet for alle bedrifter er å komme på første side, og alle ønsker å være på førsteplass. Det er det søkemotoroptimalisering handler om.

SØKEMOTOROPTIMALISERING (SEO) HANDLER OM Å BLI FUNNET AV DEN SOM LETER

Det hjelper ikke at nettsiden din er på topp hvis ingen finner den. Internett-markedet er tøft og det krever mye arbeid og innsats for å rangere høyt i søkemotorene. Ved å SEO-optimalisere nettstedet ditt, kan du multiplisere antall besøkende og antall salg i løpet av noen uker eller måneder.

SEO handler i essensen om å legge inn tekster med relevante ord på siden din, slik at søkemotorene finner de og gir deg mer trafikk.

Hvor lang tid det tar for deg å rangere avhenger av hvor mange andre som prøver å rangere i samme kategori som deg. I noen bransjer og nisjer skal det nesten ingenting til for å komme opp i søk, mens det i andre krever mye tid og kontinuerlig arbeid for å komme til de samme resultatene.

Du kan velge å gjøre dette selv, hvis du har tid og lyst, eller du kan la andre gjøre det for deg. Det er ikke komplisert og med grunnleggende SEO-kunnskap kan du ta nettstedet ditt til nye høyder.

Fortell oss om dine ambisjoner og planer, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat!

Søkemotoroptimalisering (SEO)
Markedsstrategi

MARKEDSSTRATEGI

En god markedsstrategi setter en langsiktig retning for markedsplaner og kampanjeplaner, så alle tiltak bidrar til å nå vekstmål. Synlighet hjelper deg med strategiarbeidet.

INNHOLDET I MARKEDSFØRINGSSTRATEGIEN DIN

Innholdet i markedsføringsstrategien bør være godt forankret i din bedrift og bør blant annet ta for seg spørsmål som: Hvilke ambisjoner har vi for de neste 3-5 årene? Hvilken posisjon har vi i markedet i dag? Hvilke muligheter og utfordringer finnes i markedet i dag? Hvordan ønsker vi at målgruppen skal oppfatte oss? Hvilke brukeroppgaver løser vi for målgruppen vår? Hvilke segmenter fokuserer vi på? Hva er fordelene med våre tjenester og produkter? Hva skal vi kommunisere og til hvem?

INNSPILL OG RAMMEVERK FOR DIN STRATEGIPROSESS

Selv om du bør 'eie' markedsføringsstrategien selv, kan det være nyttig å få noen rammer for den. Bedrifter over hele verden bruker det i dag.

Asset 1.png
  • Kompetanse på ulike kanaler

  • Innsikt om målgruppen din

  • Kartlegg dagens digitale tilstedeværelse

  • Analyser konkurrenter

  • Kompetanse om din bransje digitalt

  • Prognose utvikling og trender

  • Digifriends digitale strateger er spesialisert på å utfordre og veilede markedsledende selskaper i mange bransjer.

Fortell oss om dine ambisjoner og planer, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat!

Design av grafiske elementer

DESIGN AV GRAFISKE ELEMENTER.

Asset 5.png

Digifriend tilbyr profilering som er sterkt assosiertmed utvikling av nettstedet eller bedriftens identitet. Vårt profesjonelle designerteam vil sørge for at din
logo, og andre elementer vil ha en ‘grafisk stil’ man opplever som konsekvent og eksepsjonell. God grafisk design har som mål å stjele oppmerksomheten din – og holde på den. Du vil ikke bare at kundene dine skal se deg, du vil at de skal huske deg. Kontakt oss for et tilbud.

Asset 6.png
Asset 1.png
GRATIS DIGITALSJEKK

GRATIS DIGITALSJEKK

Vi hjelper deg med råd om riktig SEO, Strategi, Markedsføring i Sosiale Medier

Vil du vite om nettstedet ditt har et godt oppsett? Kjenner du søkeordene du kvalifiserer for, eller hvordan du gjør det i forhold til konkurrentene? Vi kan hjelpe deg med å oppdage ditt digitale potensial!


Vi tilbyr en gratis WebCheck for SMB-selskaper!
Fyll ut dataene dine nedenfor, og du vil gå gjennom WebCheck-lesingen med en av våre rådgivere.

Du har full oversikt over:

  • Trafikktrender

  • Søketermer

  • Organisk posisjonering

  • Teknisk analyse av din nettside

  • Konkurrentanalyse

WebCheck form
bottom of page